Friday, September 15, 2006

Hamlet

Premiere på Hamlet her i Oslo i kveld, og jeg gleder meg. Nå kan teater være ekstremt medrivende, andre ganger ekstremt kjedelig (jeg har sovnet!), men i kveld tror jeg det blir bra. Medieyndlingen Aksel Hennie spiller Hamlet. Sist jeg så ham på en scene var i en skolerevy på tidlig 90-tall. Da ble lokalet angrepet av tidligere taggervenner som skulle ”ta ham” for å ha tystet eller noe. De knuste vinduer og prøvde å bryte seg inn bakdøra, det hele mens forestillingen pågikk. Formoder at kveldens forestilling vil inneholde mest dramatikk scenen.
Ellers er det en stund siden jeg har sett faren min spille, så det gleder jeg meg også til. Om noen år er han pensjonist og da forsvinner den siste nære forbindelsen til teateret, en nærhet som jeg er vokst opp med og som jeg vil savne. Men jeg får vel bare innse at det var jeg som sviktet som ikke ble skuespiller i tredje slektsledd. Nåja, tror egentlig det var til det beste…

0 Comments:

Post a Comment

<< Home