Monday, December 11, 2006

11 (Rapport fra de øvre klasser)

Det diskuteres jo om hvem som egentlig er eliten her i landet. Dere vet, Karl-Fredrik Tangen mot Aslak m.fl. Nå vel, i går var det vår tur til å menge oss med eliten(den kulturelle? den økonomiske?) og Giske var misunnelig. Hele familien spiste lunsj sammen med naboene på Mecca, den eksklusive restauranten med lekekrok for barna som bl.a. har ”Lady og Landstrykeren” på menyen, bestående av spaghetti med tomatsaus og kjøttboller. Vi voksne spiste hamburger. Ah! Å leve bedre enn statsråden, det er livet på solsiden ;-)

3 Comments:

Blogger olakis said...

"Du tilhører definitivt ikke kultureliten, gratulerer! Du er antakelig ekte og jordnær, og kan delta i så mye organisasjonsarbeid du bare vil uten å bli mistenkt for å mele din egen kake og holde proletariatet nede."

Puh! Jeg slapp unna, og kan forsatt lese tung og kjedelig litteratur,kjøpe originalkunst, stemme rødt og overforbruke økologiske varer.(mulig jeg svarte litt feil,men..)

Espen: "Henter du en øl til meg,Espen?" Husker den, sitat BA, tror jeg? Nå er alt kommet for en dag...

Tror slike analyser kan være viktige,men de blir fort bare brukt til dårlig FrP-retorikk. Men en utfordring (rett meg om jeg tar feil): har lest at det norske skolesystemet er det som "reproduserer" mest her i norden.Hvis familiebakgrunn avgjør hvordan du gjør det på skolen har noe gått galt...

December 12, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Varm takk for ovenstående blogg-anbefaling!

Ang Tangen og klasse-baluba: Synes Tangen er inne på noe. Mange av mine radikale venner har en slags skjult forakt for "enkle mennesker" og FrP-velgere. Samtidig er det et aller annet rart med å bruke tid på å klage på kultureliten,når de egentlig ikke driver med så mye annet enn å prate..

Tross alt er verden fremdeles full av ufyselige fysakker med makt som gjør livet vanskelig for andre, og de dukker vel ikke opp på Skavlan..?

December 12, 2006  
Blogger olakis said...

Beklager Olav, du er blitt anonymisert ved overgangen til betaversjonen :-(

December 14, 2006  

Post a Comment

<< Home