Thursday, January 11, 2007

Georgs magiske medisin

Peder fikk boken Georgs magiske medisin av onkel Mikkel til jul. Jeg har lenge tenkt at det var på tide med litt mer ordentlig litteratur ettersom han straks fyller fem, og dette var en bra start.(Med "ordentlig litteratur" mener jeg vel så mye tekst som bilde, selv om jeg elsker Benny og Bæ og Bø m.fl.) At Roald Dahl skrev bra barnelitteratur er en vel etablert sannhet, og Georgs magiske medisin passet P. ypperlig; alt fra bestemors vemmelige snakk om innsekstspising, til dyrenes ulike forvandlinger ettersom versjoner av medisinen blandes frem. Nå vil jeg gjerne lese flere Roald Dahl bøker for ham, men er litt i tvil om hva som passer best for en (nesten) femåring. Jeg leste en del Roald Dahl på barneskolen, men det er så lenge siden. Kanskje Store Vennlige Kjempe? Uansett gleder jeg meg allerede.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home