Tuesday, January 23, 2007

Kulturforskjeller

For mange år siden var jeg og så Panathinaikos spille mot Iraklis i den greske hovedstaden.”Myggen” var på banen, og jeg ble godt mottatt av Panathinaikossupporterne. De var plassert på øvre del av tribunen som straff fordi de hadde satt fyr på stolene sesongen før. Ting har nok ikke forandret seg så mye, for i nettutgaven til Kathemerini, den greske avisen, kan man i dag lese at seks volleyball- ”hooligans” ble tatt med molotovcoctails før et oppgjør mellom erkerivalene Panathinaikos og Olympiakos. Nå mener jeg ikke å spøke med et alvorlig tema, men; tribunebråk og volleyball? For meg blir det litt som tribunebråk og rytmisk sportsgymnastikk. Det går ikke helt i hop. Men jeg vet det har vært flere tilfeller av tribunebråk ved vannpolokamper så…

0 Comments:

Post a Comment

<< Home