Wednesday, January 03, 2007

Leseliste 2006

Jeg pleier for moro skyld å notere ned bøkene jeg leser i løpet av et år. Ikke så mange i 2006, om lag én i måneden, hvis jeg nå har fått med meg alle. Så her er fjorårets leste bøker:


Dostojevskij - Idioten
Dostojevskij - De fornedrede og krenkede
Jerker Virdborg - Svart krabbe
Sven Kærup Bjørneboe - Gjensyn og klage
Tove Cecilie Fasting - Paradiso
Jacob Brinchmann - Falsk vidnesbyrd
Orhan Pamuk - Snø
Waldemar Brøgger - Hevneren på Hagan
Åslaug Nilsen - Ta med på, for faen
Olaug Nilssen - Få meg på, for faen
Gert Nygårdshaug - Alle orkaners mor
- Jegerdukken
- Cassandras fingre
- KISTE nummer fem
Arne Dybfest - Blandt anarkister
Tom Egeland - Sirkelens ende

Lett variert, må vel dommen være.

4 Comments:

Blogger Ellen said...

Jeg har bare lest en av disse: Sirkelens ende av Tom Egeland. Til gjengjeld var den knakende god!

January 03, 2007  
Blogger olakis said...

Ja, jeg var kanskje ikke like begeistret,men jeg tror at noe av opplevelsen ble ødelagt av å ha lest Da Vincikoden først, noe som tok bort mye av spenningen(noe som er urettferdig mot Egelands bok, da den ble utgitt først).Men helt klart en "krim" slik jeg liker dem.

January 04, 2007  
Anonymous Anonymous said...

nekter du fremdeles å rette tittelen på Olaug Nilssens bok? den heter Få meg på, for faen. må rettes, for faen.

January 16, 2007  
Blogger olakis said...

ok, jeg sliter litt der... Forfatternavnet er nå rettet, så skal jeg rette tittelen også. Boken var fort lest og denne listen enda fortere skrevet...

January 16, 2007  

Post a Comment

<< Home