Friday, April 20, 2007

Valkyrien Allstars


Når jeg er i Hellas blir jeg alltid slått av hvordan populærmusikken der i stor grad er en forlengelse av den populære folkemusikken. Melodiene og instrumentene brukes i nye sammenhenger, og er helt klart moderne, men musikken er samtidig umiskjennelig gresk. I Norge er popmusikken britisk/amerikansk, og det er jo ikke noe galt med det, så kultursnobbete er jeg ikke, men jeg har ofte tenkt om det hadde vært mulig å lage moderne populærmusikk som samtidig bygger på norskfolkemusikk. Det nærmeste jeg har kommet over er Valkyrien Allstars. Jeg tilgir dem at de stilte opp på Kjempesjansen (ja da, litt kultursnobb er jeg jo), og jeg er veldig spent på platen som skal komme til høsten. I mellomtiden kan man høre smakebiter her.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home