Thursday, March 01, 2007

Min egen tidsmaskin

Som jeg har skrevet tidligere jobber jeg med gamle papirer for tiden, det eldste helt tilbake til begynnelsen av 1800-tallet. Slikt arbeid krever spesielt utstyr, deler er så nedstøvet at munnbind og hansker er påkrevd, i alle fall når det skal pakkes ut og rengjøres. Derfor det litt obskure oppsynet som vises på fotografiet, håper jeg ikke skremmer noen…


Kontrasten mellom min daglige lesning av ISO 15489, Moreq- og NOARK-standarden om elektroniske arkivdokumenter og problemer rundt langtidslagring av digitalt materiale på den ene siden, og mitt daglige arbeid med blekkflekker, oppsmuldrede protokoller, trekkpapir og snirkelskrift på den annen side, gjør dagene ganske underholdene. Jeg håper å kunne transkribere enkelte godbiter i fremtiden, rart hva om lag 200 år gjør med en tekst.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home